reklama

Critics Choice Movie Awards 2013

Film, režiséra a herca Bena Afflecka, 'Argo' vyhral na včerajšom (10.1) odovzdávaní Critics Choice Movie Awards cenu pre najlepší film. Vcelku prekvapivo. Veď porazil filmy ako Les Miserable, Lincoln, ktorý mal na konte až rekordných 13 nominácií, Life of Pi, Silver Linings Playbook, film, ktorý si to ale vynahradil v iných kategóriách a stal sa najúspešnejším filmom večera, či kontroverznú snímku Zero Dark Thirty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bena Afflecka kritici rovnako vyhlásili za najlepšieho režiséra, tiež prekvapivé. Najmä pre to, že Amarická filmová akadémia Afflecka nenominovala na Oscara v kategórií najlepší režisér. Môže to znamenať také menšie zadosťučinenie. Na druhej strane včerajší porazení, Steven Spielberg, Ang Lee, či David O. Russell, nemusia dlho smútiť, oni, na rozdiel od Afflecka, budú bojovať bok po boku o pozláteného chlapíka. Nedá mi však nespomenúť nominácie pre najlepšieho režiséra na blížiacich sa Zlatých glóbusov. Ben Affleck môže zopakovať svoj úspech zo včera, keď okrem už spomínaných režisérov (okrem Russella) sa do nominovanej pätice dostali ešte Quentin Tarantino a Kathryn Bigelow.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mňa osobne veľmi potešila správa, že za najlepšiu herečku bola vyhlásená krásna a talentovaná Jessica Chastain. Ocenený bol jej výkon vo filme Zero Dark Thirty, kde stvárnila agentku CIA menom Maya, ktorá venovala skoro 10 rokov snahe o dolapenie jedného z najhľadanejších teroristov, Usamu bin Ladina. Film som nevidela, neviem kedy a či vôbec sa bude premietať u nás, no viem, že Jessica si cenu zaslúži už len za jej predošlé filmy, v ktorých hrala. Jej rozmanitosť, elegancia, talent a široký záber postáv, ktoré dokáže zahrať. Jasné, to asi každý dobrý herec by mal vedieť, no ak si pozriete jej filmy, jej postavy sa líšia diametrálne, nikdy nie sú rovnaké, dáva do nich kus seba a pritom vytvára úplne novú osobu. Na plátne žiari aj keď trpí, je dôveryhodná a vy jej uveríte skoro všetko. Neviem ako u nás, ale za veľkou mlákou patrí v súčasnosti medzi elitu herečiek, nie celebrita, ktorá zažiari na chvíľu a zhasne. Je to herečka s veľkým H, aj keď to znie dosť divne, no už teraz je ikona. Pre mňa určite.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jej stvárnenie Celie Foote v The Help bolo odzbrojujúce. Akadémia ju minulý rok poctila nomináciou v kategórií najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe, rovnakú poctu dostala aj na Zlatých glóbusoch. A poviem vám, ako Celia, to skutočne bola len jedna z jej top úloh. Vo filme The Debt sme ju mohli vidieť ako agentku Mossadu a mladšie „vydanie“ Hellen Mirren. Vo filme Tree of Life hrala manželku Brada Pitta, no nebola ním charakterizovaná. Bolo to pre jej herecké umenie. Nesmiem samozrejme zabudnúť na film Lawless (Zem bez zákona), kde skvele sekundovala mužskému obsadeniu na čele s úchvatným Tomom Hardym. Za pozretie stoja filmy ako Take Shelter, Coriolanus, Texas Killing Fields, či Wilde Salome od Al Pacina, keby bol už zverejnený ;) No cez tieto všetky úžasné filmy, mne osobne učarovala najmä v jednom, Jolene. Úžasný, strhujúci príbeh dievčaťa, ktorého sledujeme dospievať v priebehu desiatich rokov. Na ceste naprieč krajinou prežíva slasti aj trápenia života, a že niekedy je to dosť brutálne. A aj keď je úplne na dne, vždy sa dokáže postaviť a ísť ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A Jessica si nedá pokoj a do kín mieri s ďalšími filmami, okrem už spomenutého Zero Dark Thirty, príde aj do našich kín (tuším v marci niekedy) hororový film Guillerma del Tora 'Mama', či zaujímavo natočený dvojfilm, z pohľadu jej a z pohľadu jeho 'The Disappearance of Eleonor Rigby: Hers a 'The Disappearance of Eleonor Rigby: His'. No ale aby som sa teda až tak veľmi nerozplývala nad ňou, držím palec aj na Oscaroch, kde z minulého roka postúpila do kategórie herečka v hlavnej úlohe, a takisto aj na Zlatých glóbusoch, kde je takisto nominovaná v kategórií herečka v hlavnej úlohe – dráma. A ešte SAG Awards :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Á späť ku CCMA. Ako som spomínala v článku pred tým, moje predikcie sa naplnili a za najlepšieho herca bol vyhlásený Daniel Day-Lewis za jeho stvárnenie 16. amerického prezidenta Abrahama Lincolna v snímke Lincoln. Už sa vážne teším na tento film. Daniela mám rada, je to veľmi charizmatický herec. Ďalšie moje želanie sa naplnilo a to vyhlásením Anne Hathaway ako najlepšej herečky vo vedľajšej úlohe vo filme Les Mis. Vo filme stvárnila mladú matku, Fantine, ktorá prišla o prácu v továrni a teraz sa snaží zohnať peniaze pre svoju dcérku. Uf, keď som videla ako jej strihajú tie vlasy, no čo herečky neurobia pre úlohu snov. Vyplatilo sa. No myslím, že to nebudú len tie jej ostrihané vlasy, jej výkon vo filme je viac než heroický. Skladba 'I dreamed a dream' v jej podaní, fenomenálne! Niekde som čítala, že pozerať cez túto skladbu na jej tvár dáva zabrať, no práve to podčiarkuje dramatickosť, môžete vidieť tú bezmocnosť, no odhodlanosť nevzdať sa zároveň. Anne je skvelá herečka, musím sa však priznať, že až do kým som ju nevidela hrať v The Dark Knight Rises ako, dajme tomu, mačaciu ženu, nebola mi blízka. No vo filme ma prekvapila a nedám na ňu dopustiť, aj keď už s krátkymi vlasmi :)

Kategóriu najlepší herec vo vedľajšej úlohe vyhral Philip Seymour Hoffman za jeho postavu v snímke The Master. Sľubujem, že už sa nebudem veľa rozpisovať o jednotlivých hercoch, či herečkách, no niekedy mi nedá. Philip, skvelý herec, niekedy mám pocit, že je nominovaný každý rok na niečo, ale prečo nie. V kategórií najlepšia mladá herečka, či herec zvíťazila ešte len 9-ročná Quvenzhane Wallis, ktorá spôsobila menší šok niektorým, keď ju Akadémia vyhlásila medzi nominovanými za najlepšiu herečku. O tomto by sa dalo diskutovať. Viem, že v minulosti už boli takéto nominácie, dokonca deti aj vyhrali, tuším v roku 1994 to bolo naposledy. No nikdy nie v hlavnej kategórií, ešte tá vedľajšia, dajme tomu. Ale aj tak. Zo všetkým rešpektom k malej Quvenzhane, ja osobne si nemyslím, že ju mala Akadémia nominovať. A si myslím, že Akadémia už dávno mohla zriadiť kategóriu pre najlepších mladých hercov. Ako k tomu prídu herečky s bohatou hereckou históriou, ktoré museli fakt drieť, aby sa dostali do povedomia hereckej verejnosti. No uvidím ako to všetko dopadne, snáď.. no nič..

Ako som už písala na začiatku, najúspešnejším filmom večera sa stal film Silver Linings Playbook (ha dokonca sa mi podarilo zistiť slovenský preklad názvu, Terapia láskou). Získal 4 ceny. Zvíťazil v kategóriách najlepšia výprava (asi acting ensemble, nie?), najlepšia komédia, Bradley Cooper zvíťazil v kategórií najlepší herec v komédií, v rovnakej kategórií, ale ženskej, zvíťazila Jennifer Lawrence. Okrem toho si mladá Jennifer odniesla cenu aj v kategórií najlepšia herečka v akčnom filme (The Hunger Games). Keď už som načrtla akčné filmy, najlepším filmom sa stal Skyfall, jeho hlavný predstaviteľ, Daniel Craig si odniesol cenu v kategórií najlepší herec v akčnom filme. A keď už spomínam Skyfall, samozrejme nesmie chýbať víťazstvo v kategórií najlepšia pieseň, čiže Skyfall a Adele.

A čo ostalo, aha, najlepším sci-fi/hororom sa stala snímka Looper. To ma aj potešilo, aj keď pri jej pozeraní, som dva krát nadšená nebola. Na začiatku dobré, no potom sa to zhuplo do deja, ktorý ma neoslovil, ale keďže mám rada Josepha Gordona-Levitta, vydržala som až do konca. Zahraničný film vyhral film Amour. Pri tomto som trochu zmetená, je to francúzsky film? To len režisér je Rakúšan? No ale začínam mať z tohto filmu veľmi zmiešané pocity. Myslím, že toto nebolo jeho posledné víťazstvo. Najlepším kresleným filmom sa stal Wreck-it Ralph (tuším sa premieta aj u nás, pod názvom Ralph Rozbi-to). Originál hudba, ani dve nominácie nepomohli Alexandremu Desplatovi, vyhral John Williams za hudbu k filmu Lincoln.

No a pomalými krôčikmi sa blížim k záveru. Originál scenár mal Quentin Tarantino a film Django Unchained. Adaptovaný scenár pán Tony Kushner a jeho Lincoln. Kameru vyhral Claudio Miranda (snáď to nie je žena) a film Life of Pi. Art direction ide skupinke pri filme Anna Karenina. Strih mal najlepší film Zero Dark Thirty a páni William Goldenberg a Dylan Tichenor. Kostýmy sa páčili najviac vo filme Anna Karenina za pomoci Jacqueline Durran. Najlepší make up vytvorili v Cloud Atlas a vizuálne efekty mal najlepšie film Life of Pi.

Jáj, tak pozerám, že popísala som toho hodne. Tak snáď niekomu padne na úžitok. A komu sa nepáči, nech nečíta :) Ja sa už pomaly teším a pripravujem na nedeľu (13.1), kedy sa budú konať Zlaté glóbusy. Vďaka HBO, či nemeckej stanici Pro7 je to jeden z eventov, ktoré si môžem vychutnať naživo. Zvedavá som na všetkých nominovaných, na večer, na dvojicu moderátoriek Tinu Fey a Amy Poehler. Tento rok je to bohužiaľ bez Rickyho Gervaisa.

Iveta Kollárová

Iveta Kollárová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som to skrátka ja Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu